od kropeczki do serduszka

od kropeczki do serduszka

niedziela, 13 grudnia 2015

Wracamy do formy sprzed ciąży

Zdecydowana większość kobiet po porodzie jest ciekawa jak wygląda brzuch,bez cennej zawartości. Czasami dopiero po nim pokazują się niechciane rozstępy,brzuch jest jak galareta i żyje swoim własnym życiem.Jednym słowem ma nas gdzieś,gdy my idziemy w prawo to on ciągnie w lewo. Szczęściarami są te, które przytyły niewiele.Ja niestety "delikatnie się roztyłam".Przed ciążą ważyłam 53 kg,a w dzień porodu 72kg.O tak,było przerażenie w oczach.Dzień po porodzie,wybrałam się na spacer z mężem na koniec oddziału,gdzie stała waga.No to hop!Ku mojemu zdziwieniu miałam na minusie 8kg.Karmiłam moje dzieciątko kilka dni.Niestety rozpiska wisząca na lodówce z produktami, które mogłam jeść długo mi nie posłużyła.Hulaj dusza,piekła nie ma, jadłam znowu to na co miałam ochotę.Kilogramy nie leciały za szybko.Powiedziałam sobie w końcu dosyć.Fajnie jest,ale trzeba wrócić do formy.I tu stwierdzenie "chcieć to móc" .Razem z mężem postanowiliśmy wejść na ciężką drogę diety.Oboje mieliśmy dwa skrajne wynalazki.Jak zaczęłam moją walkę o to,by dziś ubrania sprzed ciąży wisiały na mnie?
Po pierwsze trzeba zmienić swoje myślenie,na "chcę dobrze wyglądać" a nie na "chcę zrzucić wszystkie kilogramy po ciąży".
Po drugie nie bądź w gorącej wodzie kąpana,potrzebujesz czasu na to by dojść do siebie, nie od razu będzie widać efektów.
Po trzecie, dieta! Na początku chciałam sama sobie rozpisać,choć nie miałam pojęcia jak to ma wyglądać,więc zdecydowałam się na pomoc dietetyka.
Po czwarte,nie wierz temu co pisze w internecie o powrocie do ćwiczeń i biegania.Idź najlepiej do dobrego źródła jakim jest lekarz prowadzący ciążę.Mój pierwszy km przebiegłam dwa miesiące po porodzie,choć przeczytałam że można dopiero po pół roku.
Po piąte poród to nie lada zadanie dla naszego organizmu.Nie zmuszaj się do ruchu,jeśli czujecie że np rana po cesarce (tak jak mnie) boli.
Pamiętaj,że dokonałaś wielkiej rzeczy jaką jest urodzenie dziecka.Forma wróci jeśli będziesz tego chcieć i pracować nad sobą.Czas,czas,czas on jest Twoim sprzymierzeńcem.