od kropeczki do serduszka

od kropeczki do serduszka

niedziela, 13 grudnia 2015

Pierwsze ruchy dziecka

Kobiety w ciąży czekają z niecierpliwością szczególnie na pierwsze usg,ruchy,kopniaki,akcję porodową i w końcu na narodziny. Dzisiaj o tym co już mam za sobą,czyli pierwsze namacalne dowody na to,że pod warstwą skóry na brzuchu pływa moje dziecko. Nie mogłam się doczekaj tej chwili.Wchodziłam na forum "ciężarówek",czytałam artykuły itd... Tak na prawdę to u każdej z nas jest to indywidualna sprawa.Moja córa zaczęła mnie gilgotać około 13 tygodnia, a w 16 tc dostałam pierwszego kopniaka. Ogólnie kobiety szczuplejsze czują ruchy szybciej od tych, które mają troszkę więcej kilogramów. Dziecko od 7 tygodnia zaczyna ruszać się i robić fikołki,niestety możesz pukać w brzuch ile chcesz,jeszcze twoje dziecko ci nie odpowie.Po 22 tygodniu dopiero możesz zacząć się niepokoić.Zgłoś się do lekarza prowadzącego,a on wykona badanie usg,które wszystko ci powie.
Gdy już zaczniesz czuć ruchy nie denerwuj się,gdy maluszek przez kilka godzin nie skacze.Pewnie nie leżysz przez cały dzień.Podczas chodzenia brzuszek działa jak kołyska. Między 24 a 28 tygodniem dziecko jest najbardziej aktywne.Gdy zjesz coś słodkiego,dasz maluszkowi energii. Przed snem albo po przebudzeniu najbardziej odczuwalne są akrobacje.Dziecko z dnia na dzień rośnie i jego domek powoli robi się ciasny,dlatego im bliżej porodu tym maluch bardziej wypycha się niż skacze i kopie. Kiedy możesz zacząć się denerwować? gdy dziecko nie daje znaku życia przez 12h choć próbujesz je budzić i gdy jest zbyt pobudzone lub bardzo słabe. Pamiętaj,że twoje emocje przekładają się na samopoczucie smyka.