od kropeczki do serduszka

od kropeczki do serduszka

poniedziałek, 21 grudnia 2015

Misja matka

Czy spokój ciężarnej ma na prawdę wpływa na dziecko? Myślę,że tak... Im mniej złych wrażeń w okresie prenatalnym tym lepiej.Skoro możemy wpłynąć chociażby na pierwszą fazę rozwoju dziecka to warto powstrzymywać się od negatywnych emocji. Taki maluszek później ładnie śpi i jest na ogół grzeczny.Bycie matką to nie lada zadanie.
Zanim urodziłam Anie zakładałam sobie jaka będę,jak będę postępować, a życie samo zweryfikowało co innego.Najpierw nastawiałam się gorliwie na poród naturalny-miałam cesarkę,później była faza że będę karmić piersią jak najdłużej-nie karmiłam.Ot... tyle z moich planów.Czy jestem gorsza? Na początku czułam wyrzuty sumienia. Nie planowałam przecież ani jedno ani drugiego to dlaczego mam się zadręczać poczuciem winy? Po porodzie baby mają coś nie tak z głową... hormony robią na prawdę swoje.Nie wiesz sama o co ci chodzi. Z drugiej strony jesteś pierwszy raz w takiej sytuacji,że musisz zaopiekować się i być dla drugiej maleńkiej osoby 24/h 7 dni w tygodniu.Obraz mojej cierpliwości jakoś się wykrzywił przez moje macierzyństwo.Pocieszam się myślą,że chyba żaden rodzic nie jest nieskazitelny.Każdy chce być dobry,nie popełniać błędów ale tak się nie da.Muszę pogodzić się z tym,że mnie też te błędy czekają.