od kropeczki do serduszka

od kropeczki do serduszka

środa, 16 grudnia 2015

Kolki zmora młodych rodziców

Dla młodych rodziców i kobiet w ciąży słowo" kolka" najlepiej żeby nie istniało.Dlaczego? bo to najbardziej nieprzyjemna i dokuczliwa przypadłości wieku noworodkowego. Związana jest z nieprawidłową pracą jelit i niewykształconym układem pokarmowym.Wpływa na nią również psychika malca i bodźce, które na niego oddziałują w ciągu dnia.
Jak rozpoznać, że dziecko ma kolkę?
Mniej więcej o tej samej porze dostaje napadu płaczu,podkurcza nóżki do brzuszka,który jest twardy.
Kolce można zapobiec.
W pierwszych dniach karmienia piersią zakładałam sylikonowy kapturek,by małej było łatwiej chwycić pierś.Niestety wadą jego jest to,że razem z mlekiem dostaje się również powietrze. Przy karmieniu mlekiem modyfikowanym używałam specjalnych butelek ze smoczkiem antykolkowym,polecam firmę AVENT. Choć położne nie polecają dokarmiania między posiłkami herbatkami to ja i tak i tak dawałam małą ilość herbatki koperkowej.Wolałam dmuchać na zimne. Gdy widziałam,że mała marudzi,robi się płaczliwa, ma twardy brzuszek to od razu biegłam po kropelki Espumisanu dla niemowląt. Starałam się być spokojna,nie przemęczać się za bardzo i wysypiać. Noworodek tak samo jak w brzuchu tak i poza nim odczuwa emocje matki. To tak z mojego małego doświadczenia kolki.
Inne sposoby
Matka będzie chwytać się wszystkiego, by ulżyć w cierpieniu swojego dziecka.Na początku nierównej walki z kolą to niestety zasada prób i błędów.Musisz wsłuchać się w organizm dziecka i zobaczyć co pomaga najbardziej.
  • ciepła kąpiel
  • ciepła pieluszka przeprasowana żelazkiem
  • ustal codzienne rytuały,wpłyną korzystnie na malca 
  • karm dziecko od razu po przebudzeniu,nie przebieraj go najpierw (taka zasada jest też przy ulewaniu o którym opowiem Wam w następnym poście)
  • jeśli karmisz piersią uważaj na to co jesz(pokarmy ciężkostrawne,nabiał,produkty wzdymające)
  • jeśli karmisz butelką stosuj butelki ze specjalnym smoczkiem antykolkowym
  • zmień mleko na specjalne dla dzieci z tendencją do kolek
  • stosuj krople dla niemowląt np.: Espumisan
  • zachowaj spokój przy karmieniu
  • połóż dziecko na brzuszku i masuj delikatnie plecki,możesz użyć do tego oliwki i rozgrzać ją w rękach
Mogę tylko Cię pocieszyć,że kolki trwają do 3 miesiąca i tak samo jak się nagle zjawiają tak i szybko znikają